Πόσο νερό να δώσω στο παιδί μου- Οι ανάγκες σε νερό για κάθε ηλικία

Κάθε οργανισμός ο οποίος είναι ζωντανός, χρειάζεται νερό για να ζήσει. Ο άνθρωπος, ζει έως και 50 μέρες χωρίς φαγητό. Χωρίς νερό, δεν μπορεί να ζήσει πάνω από μερικές μέρες. Ο άνθρωπος, αποτελείται από ένα πολύ μεγάλο ποσοστό σε νερό. Το νερό είναι απαραίτητο στοιχείο στη ζωή όλων μας!!..

Η Μαρία κατέβηκε 4 Νούμερα στα ρούχα της! Εσύ;

Οι πιο αγνές και φυσικές επιλογές για την περιποίηση του Βρέφους σας!

Αποτελεί πάνω από το 50% του βάρους ενός υγιούς ατόμου, ενώ όσο μικρότερη είναι η ηλικία του παιδιού, τόσο μεγαλύτερη και η αναλογία του σε νερό.

1.Που βρίσκεται -σαν κύριο συστατικό- και πως βοηθά την πέψη των τροφών, αλλά και την απορρόφηση.

α)Στο αίμα, το οποίο και μεταφέρει στα διάφορα όργανα, τα θρεπτικά συστατικά

β)Στα υγρά του στομάχου, τα οποία και βοηθούν στη πέψη των τροφών

γ)Είναι το κύριο συστατικό των ούρων, όπου με τη σειρά τους τα ούρα δεσμεύουν τις “άχρηστες” ουσίες και τις αποβάλλουν από το σώμα

2.Το νερό μπορούμε να το βρούμε:

α) Στα υγρά και στα ποτά: Η μεγαλύτερη ποσότητα νερού βρίσκεται στο ίδιο το νερό. Ενυδάτωση παρόλα αυτά προσφέρουν και τα υγρά, όπως οι χυμοί φρούτων, το γάλα και τα αναψυκτικά. (που καλό θα είναι να αποφεύγονται λόγω διουρητικής δράσης, αλλά και λόγω αυξημένης ποσότητας σε ζάχαρη).

β)Στα τρόφιμα:Τα τρόφιμα, βοηθούν στην αύξηση της πρόσληψης υγρών. Υπάρχει βέβαια μια ποικιλία στην περιεκτικότητα τους σε νερό. Έτσι π.χ. Τα δημητριακά, οι ξηροί καρποί, φρυγανιές, κριτσίνια, αλλά και κάποια γλυκά, έχουν μικρό ποσοστό νερού.(περίπου 5-10%), ενώ αντίθετα τα χόρτα πάνω από 85%.Τα φρούτα έχουν 80%, στα ψάρια βρίσκουμε 65-80%.Το κρέας περιέχει 70-75%

3.Νερό παράγεται και στον οργανισμό μας:

Υπάρχει το μεταβολικό νερό:Το νερό δηλ. το οποίο και δημιουργείται από την «καύση» των τροφών. Π.χ. 1 γρ. λίπους, παράγει 1,1 γρ. νερού στον οργανισμό. Πιο αναλυτικά:

από τα 100γρ. υδατανθράκων, παίρνουμε 55γρ. νερού

από τα 100γρ. λιπιδίων, παίρνουμε 107γρ. νερού

από τα 100γρ. πρωτεϊνών παίρνουμε 41γρ. νερού.

4. Το νερό το αποβάλλουμε με:

α)Εφίδρωση:Μέσω αυτής της διαδικασίας, αποβάλλεται ο ιδρώτας, για να ρυθμιστεί η θερμοκρασία του σώματος μας. Ξέρουμε ότι τα παιδιά με μια μικρή προσπάθεια, ιδρώνουν πολύ. Επίσης ξεχνούν να πιουν νερό. Εμείς θα πρέπει να υπενθυμίζουμε την ανάγκη για ενυδάτωση…

β)Την αναπνοή:Η απώλεια προκαλείται χωρίς να το καταλάβουμε. Ενώ η συνολική απώλεια σε ιδρώτα και αναπνοή, ανέρχεται στα 500cm3

γ)Στα ούρα: Μια από τις μεγαλύτερες απώλειες σε νερό. Η απώλεια φτάνει κατά μέσο όρο στα 1500cm3

δ)Στα κόπρανα:Μικρή, αλλά υπολογίσιμη απώλεια νερού. Η απώλεια φτάνει τα 200cm3, ενώ η απώλεια αυτή αυξάνει, με την πρόσληψη φυτικών ινών.

Τα στοιχεία που περιέχονται στο νερό είναι:

Κύρια στοιχεία του νερού: Ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, Νάτριο, χλωριούχα ιόντα, Θεικά ιόντα

Ιχνοστοιχεία: Χαλκός, σίδηρος, ψευδάργυρος, φθόριο, Ιώδιο, Μαγγάνιο

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα παραπάνω στοιχεία συμβάλλουν στην ομαλή ανάπτυξη, των νεαρών οργανισμών, καθότι τα μεταλλικά στοιχεία συμβάλλουν στην ανάπτυξη του σκελετού, στην δομή, αλλά και την ενεργοποίηση διαφόρων ενζύμων, στην ηλεκτρολυτική ισορροπία του αίματος, στην διακίνηση οξυγόνου στο αίμα μας, και στην τόνωση των νεύρων αλλά και των μυών.

Κατηγορίες νερού:

1.κοινό πόσιμο νερό, ή αλλιώς το νερό της βρύσης.

2.Εμφιαλλωμένα νερά

επιτραπέζιο

φυσικό μεταλλικό

Ανθρακούχο

Όποιο νερό κι αν επιλέξετε, θα ήταν καλό να είναι χαμηλό σε νάτριο, ελεγμένο από τις αρμόδιες αρχές για την καταλληλότητα του, αλλά να καλύπτει και γευστικά το παιδί.

Ανάγκες σε νερό

Ανάγκες στα βρέφη:

Οι βρεφικοί νεφροί δεν είναι ακόμα ώριμοι. Έτσι λοιπόν, η χορήγηση νερού μπορεί να προκαλέσει την έκκριση νατρίου μαζί με την περίσσεια νερού, το οποίο δε, μπορεί να προκαλέσει διάφορα προβλήματα υγείας. Έτσι, η χρήση νερού στα νεογέννητα, και έως την ηλικία των 3 μηνών, αποκλείεται, εκτός και αν αυτό συστηθεί από τον νεογνολόγο που παρακολουθεί το βρέφος. Προσοχή επίσης, θα πρέπει να δοθεί στα εξής:α)Τα μωρά που θηλάζουν, οι μητέρες τους να ενυδατώνονται αρκετά, έτσι ώστε να ενυδατώνεται με τη σειρά του το γάλα για τα βρέφη τους, ενώ β)αυτά που λαμβάνουν συνθετικό γάλα, το γάλα να παρασκευάζεται με την ακριβή ποσότητα νερού που συστήνεται στην συσκευασία, το νερό να είναι νερό βρύσης και πάντα “βρασμένο”- στη συνέχεια να φτάνει σε θερμοκρασία ανεκτή για το μωρό και στο τέλος να μπαίνει η σκόνη γάλακτος(στην αναγραφόμενη ποσότητα).ΠΡΟΣΟΧΗ!!!….Όχι πρώτα την σκόνη στο μπουκάλι και μετά το νερό, γιατί αυτό θα δημιουργήσει ένα ακατάλληλο γάλα για το βρέφος, αρκετά πυκνό σε περιεκτικότητα, με ακατάλληλη σύνθεση για τους νεαρούς βρεφικούς-ανώριμους νεφρούς, αλλά ούτε και με μεγαλύτερη τις συνιστώμενης ποσότητας νερού, καθότι αυτό θα μπορέσει να δημιουργήσει διάφορα άλλα προβλήματα. Σε λίγο μεγαλύτερη των τριών μηνών ηλικία, ίσως και πάντα μετά τη συμβουλή του νεογνολόγου, χρησιμοποιηθεί νερό ή τσάι στα βρέφη, σε πολύ μικρή ποσότητα (30-60ml). Πολλές φορές συστήνεται η χορήγηση μικρής ποσότητας βρασμένου νερού, για την αντιμετώπιση δυσκοιλιότητας των βρεφών, ή για την ενυδάτωσή τους, τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου ο καύσωνας, μπορεί να επηρεάσει και την αύξηση θερμοκρασίας του βρέφους. Εκεί οι συστάσεις για την χορήγηση νερού είναι καθορισμένες από τον παιδίατρο μας.

Με την εισαγωγή στερεών τροφίμων, η οποία γίνεται πλέον στους 6 μήνες του βρέφους, καλό θα είναι να αρχίζει και η εισαγωγή του νερού. Από εκεί και πέρα, άνετα θα μπορούμε να δώσουμε 30-60ml νερού σε κάθε γεύμα.

Στην νηπιακή ηλικία, συστήνεται η κατανάλωση 900-1200ml νερού, ενώ σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, μπορούμε να δώσουμε 1000-2000ml νερού, δηλ. 6-8 φλιτζάνια νερού (ή και διαφόρων υγρών)

ΝΕΡΟ στα άρρωστα παιδιά!!!

Παιδιά με διάρροια, πυρετό, εμετούς, ή κάποια λοίμωξη του αναπνευστικού,(έστω και στο κοινό κρυολόγημα), μπορούν να αποκτήσουν πιο γρήγορα την υγεία τους, με την σωστή ενυδάτωση. Μη δίνετε και μη περιμένετε να διψάσει το παιδί σας. Δώστε του μικρές ποσότητες νερού ή υγρών, σε τακτά χρονικά διαστήματα. Αν επιμένει το παιδί και δεν πίνει υγρά, δεν καταναλώνει σούπες και φαγητό, επικοινωνήστε με τον παιδίατρο σας, γιατί το παιδί αυτό κινδυνεύει να πάθει αφυδάτωση. Σημάδια αφυδάτωσης, θα μπορούσε να είναι:

Άρνηση για γάλα, νερό ή διάφορα άλλα τρόφιμα ή υγρά για 6-8 ώρες

12 ωρη ή μεγαλύτερη των 12 ωρών διάρροια

Βαθουλωμένα και “-Πονεμένα-μάτια”

Ξηροστομία-Έλλειψη σάλιου

Μειωμένη ούρηση-ή ακόμα χειρότερα συμπυκνωμένα ούρα με βαθύ χρώμα

Έντονος πυρετός που δεν πέφτει

Έντονους και κοιλιακούς πόνους(κλάμα για πόνο στην κοιλιακή χώρα)

Προσοχή βέβαια, θα πρέπει να δοθεί στα παιδιά με έντονους εμετούς, που θα πρέπει η εισαγωγή του νερού να γίνει με σύνεση. Πάντα λοιπόν μικρές ποσότητες υγρών (νερού -χυμού- γάλακτος), σε τακτά χρονικά διαστήματα και τέλος, μετά την πρόκληση εμετού, μη δίνετε κατευθείαν κάτι στο παιδί, γιατί το πιθανότερο είναι να το κάνει εμετό και αυτό. Αφήστε 10-15 λεπτά να περάσουν οι συσπάσεις του στομάχου, στη συνέχεια δώστε μικρή ποσότητα υγρού και μη δίνετε πολύ μεγάλες ποσότητες, άσχετα αν το παιδί θέλει κι άλλο. Προτιμήστε να δώσετε σε 5-10 λεπτά ξανά λίγη ποσότητα. Με αυτό τον τρόπο, θα πετύχετε καλύτερη ενυδάτωση.

Βασιλική ΠαπαδοπούλουΔιαιτολόγος-Διατροφολόγος Α.Τ.Ε.Ι.Θhttp://www.diatrofi-diaita.gr

Πηγή:   childit.gr

In this article